Κυριακή 17 Μαΐου 2009

Ο Sarkozy και η ''πειρατεία'' ...

 
Ο Sarkozy πέρασε νόμο κατά της πειρατείας στο διαδίκτυο και απαγορεύει τα κατεβάσματα μουσικής κλπ. Εγώ δεν κατεβάζω. Το DSL μου έχει κίνηση ένα γίγα το μήνα αποκλειστικά από νόμιμες δραστηριότητες. Ας δούμε όμως την πραγματικότητα. Ας υποθέσουμε ότι εγώ έχω αγοράσει ένα μουσικό δίσκο. Μπορώ να τον ανταλλάξω με έναν άλλο μουσικό δίσκο? Σαφώς και ναι. Πως διαμορφώνεται η κατάσταση μετά την ανταλλαγή? Εγώ έχω αποξενωθεί από τον παλιό μου δίσκο κι έχω έναν άλλο δίσκο. Δεν έχω όμως 2 δίσκους δηλ. τον παλιό και τον καινούριο. Το πρόβλημα με τα ψηφιακά τραγούδια ή ταινίες είναι ότι στην περίπτωση της ανταλλαγής κανείς δεν αποξενώνεται από τους παλιούς του δίσκους ούτε υπάρχει μηχανισμός ελέγχου για την αποξένωση αυτή. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών δεν κάνει ανταλλαγή αλλά απλά κατεβάζει και ακούει τη μουσική ή βλέπει τις ταινίες.
Για να μην υπάρχει πρόβλημα θα έπρεπε το τραγούδι ή η ταινία να είναι κλειδωμένα. Τι εννοώ. Να μπορείς να δεις την ταινία ή να ακούσεις το τραγούδι αλλά αν θες να κάνεις ανταλλαγή να κλειδώνει ώστε να μη μπορεί να το ξαναχρησιμοποιήσει ο πρώην κάτοχος παρά μόνο ο καινούριος. Θα ανεβαίνει σε server ανταλλαγής κλειδωμένο. Εκεί το παίρνει ο άλλος, σου δίνει το δικό του αρχείο πάλι κλειδωμένο το ξεκλειδώνεις το βλέπεις ή το ακούς και τέλος. Τέτοιο σύστημα είχαν τα τραγούδια του iTunes που λειτουργούσαν μόνο σε μέχρι 5 συσκευές. Αυτό που περιγράφω είναι απόλυτα νόμιμο και θα οδηγήσει σε πλήρη αδυναμία αντίδρασης τη βιομηχανία της διασκέδασης.
Βέβαια οι ευθύνες της βιομηχανίας διασκέδασης είναι τεράστιες για την πειρατεία. Θα μπορούσαν να δώσουν τη δυνατότητα στα νοικοκυριά να κατεβάζουν έναντι μιας λογικής μηνιαίας συνδρομής ότι χρειάζονται. Αφενός όμως δεν υπάρχει τέτοιο πλήρες προϊόν και αφετέρου ακόμη και αυτά τα κουτσουρεμένα που υπάρχουν είναι πανάκριβα. Οι χρεώσεις τους είναι εκτός πραγματικότητας.
Δε φτάνει που είναι ανίκανοι να πουλήσουν το προϊόν τους, δε φτάνει που είναι ανίκανοι να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα αλλά πιέζουν κι από πάνω να τιμωρούνται οι χρήστες που κατεβάζουν μια ταινία χωρίς εμπορική αξία.